I requisiti di precisione per e parti chjave di i centri di machinazione verticali tipici determinanu u livellu di precisione di a selezzione di e macchine utensili CNC. E macchine utensili CNC ponu esse divise in semplici, cumpletamente funziunali, ultra precisione, ecc. secondu u so usu, è a precisione ch'elli ponu ottene hè ancu diversa. U tipu simplice hè attualmente utilizatu in certi torni è fresatrici, cù una risoluzione minima di muvimentu di 0,01 mm, è sia a precisione di muvimentu sia a precisione di machinazione sò sopra à (0,03-0,05) mm. U tipu ultra precisione hè utilizatu per trasfurmazioni speciali, cù una precisione inferiore à 0,001 mm. Questu discute principalmente e macchine utensili CNC cumpletamente funziunali più aduprate (principalmente centri di machinazione).
I centri di machinazione verticali ponu esse divisi in tipi ordinari è di precisione secondu a precisione. In generale, e macchine utensili CNC anu 20-30 elementi d'ispezione di precisione, ma i so elementi più distintivi sò: precisione di pusizionamentu à un asse unicu, precisione di pusizionamentu ripetutu à un asse unicu è rotondità di i pezzi di prova prudutti da dui o più assi di machinazione culligati.
A precisione di pusizionamentu è a precisione di pusizionamentu ripetutu riflettenu cumpletamente a precisione cumpleta di ogni cumpunente mobile di l'asse. In particulare in termini di precisione di pusizionamentu ripetutu, riflette a stabilità di pusizionamentu di l'asse in ogni puntu di pusizionamentu in a so corsa, chì hè un indicatore basicu per misurà se l'asse pò funziunà in modu stabile è affidabile. Attualmente, u software in i sistemi CNC hà funzioni ricche di compensazione di l'errore, chì ponu cumpensà stabilmente l'errori di u sistema in ogni ligame di a catena di trasmissione di l'alimentazione. Per esempiu, fattori cum'è i spazii liberi, a deformazione elastica è a rigidità di cuntattu in ogni ligame di a catena di trasmissione riflettenu spessu diversi movimenti istantanei cù a dimensione di u caricu di u bancu di travagliu, a lunghezza di a distanza di muvimentu è a velocità di u pusizionamentu di u muvimentu. In certi sistemi servo di alimentazione à ciclu apertu è semi-chjusu, i cumpunenti di guida meccanica dopu a misurazione di i cumpunenti sò affettati da vari fattori accidentali è anu ancu errori aleatorii significativi, cum'è a deriva di pusizione di pusizionamentu attuale di u bancu di travagliu causata da l'allungamentu termicu di a vite à sfera. In breve, se pudete sceglie, allora sceglite u dispositivu cù a migliore precisione di pusizionamentu ripetutu!
A precisione di u centru di machinazione verticale in a fresatura di superfici cilindriche o a fresatura di scanalature a spirale spaziali (filettature) hè una valutazione cumpleta di e caratteristiche di u muvimentu di u servo di l'asse CNC (dui o trè assi) è di a funzione d'interpolazione di u sistema CNC di a macchina utensile. U metudu di ghjudiziu hè di misurà a rotondità di a superficia cilindrica trattata. In e macchine utensili CNC, ci hè ancu un metudu di machinazione à quattru lati quadrati obliqui di fresatura per taglià pezzi di prova, chì pò ancu determinà a precisione di dui assi cuntrollabili in u muvimentu d'interpolazione lineare. Quandu si face questu tagliu di prova, a fresa a punta aduprata per a machinazione di precisione hè installata nantu à u mandrinu di a macchina utensile, è u campione circulare piazzatu nantu à u bancu di travagliu hè fresatu. Per e macchine utensili di dimensioni chjuche è medie, u campione circulare hè generalmente pigliatu à Ф 200 ~ Ф 300, poi mette u campione tagliatu nantu à un tester di rotondità è misurà a rotondità di a so superficia lavorata. I mudelli di vibrazione evidenti di a fresa nantu à a superficia cilindrica indicanu a velocità d'interpolazione instabile di a macchina utensile; A rotondità fresata hà un errore ellitticu significativu, chì riflette una discrepanza in u guadagnu di i dui sistemi d'assi cuntrollabili per u muvimentu d'interpolazione; Quandu ci sò marchi di stop nantu à ogni puntu di cambiamentu di direzzione di u muvimentu di l'assi cuntrollabile nantu à una superficia circulare (in u muvimentu di tagliu cuntinuu, l'arrestu di u muvimentu di avanzamentu in una certa pusizione formerà un picculu segmentu di marchi di tagliu di metallu nantu à a superficia di machinazione), riflette chì i spazii avanti è indietro di l'asse ùn sò stati aghjustati currettamente.
A precisione di pusizionamentu à un solu asse si riferisce à a gamma d'errore quandu si pusiziona in ogni puntu in a corsa di l'asse, chì pò riflette direttamente a capacità di precisione di machinazione di a macchina utensile, facendulu l'indicatore tecnicu u più criticu di e macchine utensili CNC. Attualmente, i paesi di u mondu anu diverse regulazioni, definizioni, metudi di misurazione è trasfurmazioni di dati per questu indicatore. In l'introduzione di vari dati di campioni di macchine utensili CNC, i standard cumunemente usati includenu l'American Standard (NAS) è i standard raccomandati di l'American Machine Tool Manufacturers Association, u German Standard (VDI), u Japanese Standard (JIS), l'Organizazione Internaziunale per a Standardizazione (ISO) è u Chinese National Standard (GB). U standard u più bassu trà questi standard hè u standard giapponese, postu chì u so metudu di misurazione hè basatu annantu à un unicu inseme di dati stabili, è dopu u valore d'errore hè cumpressu di a mità cù un valore ±. Dunque, a precisione di pusizionamentu misurata da u so metudu di misurazione hè spessu più di u doppiu di quella misurata da altri standard.
Ancu s'ellu ci sò differenze in u trattamentu di i dati trà l'altri standard, tutti riflettenu a necessità di analizà è misurà a precisione di pusizionamentu secondu e statistiche d'errore. Vale à dì, per un errore di puntu di pusizionamentu in una corsa d'asse cuntrollabile di una macchina utensile CNC (centru di machinazione verticale), deve riflette l'errore di quellu puntu chì hè situatu migliaia di volte in l'usu à longu andà di a macchina utensile in u futuru. Tuttavia, pudemu misurà solu un numeru limitatu di volte (di solitu 5-7 volte) durante a misurazione.
A precisione di i centri di machinazione verticali hè difficiule da determinà, è alcuni richiedenu a machinazione prima di u ghjudiziu, dunque questu passu hè abbastanza difficiule.